Podpůrná (léčebná) pedagogika

Dvouletý seminář pro učitele základních škol pořádá Akademie waldorfské pedagogiky ve spolupráci se Sdružením pro antroposofickou medicínu. Studijní program má podobu dálkového studia a probíhá formou víkendových seminářů (pátek večer a sobota), které se konají zhruba jednou měsíčně (celkem 16 víkendů) a letních soustředění v délce jeden týden v každém roce.

Cílem studia je pedagog, který dokáže působit terapeuticky a žije v proudu waldorfské pedagogiky. Poznatky medicíny a antroposoficky orientované speciální pedagogiky prohloubí toto působení ve vztahu k nepravidelnostem, disharmoniím a abnormalitám v rámci dětského vývoje. V prožitku uměleckých činností rozpohybuje pedagog svou fantazii a bude schopen působit ve smyslu individuálních potřeb konkrétního dítěte. Přijetí impulzu osobnostního vývoje pedagogovi umožní doprovázení dítěte v jeho osudu.

 

Akademie Miloše Brabínka

S vděčností se díváme zpět na tříleté vzdělávání v antroposofické medicíně v roce 2012 – 2015.

Vzdělávání se zrodilo na podkladě impulzů IPMT v Českém Krumlově v Jižních Čechách. Vyrostlo z potřeb lékařů, farmaceutů a terapeutů dále se vzdělávat v antroposofické medicíně. Tříleté vzdělávání (750 hodin) ukončilo v červnu 2015 více než padesát účastníků, z toho 24 lékařů a studentů medicíny, 6 farmaceutů, dále léčebné eurytmistky, zdravotní sestry, fyzioterapeuti, léčební pedagogové, psychologové a jeden medicínský technik.

V rámci vzdělávání studenti navštívili také Filderklinik u Stuttgartu, kliniku v Lauchhammeru, Ita Wegman Klinik a Lukas Klinik v Arlesheimu ve Švýcarsku, Weledu Schwäbisch Gmünd.